RPedia:Zasady Tworzenia RPedii: Różnice pomiędzy wersjami

Z RPedia
Nie podano opisu zmian
(nowa zasada)
Linia 4: Linia 4:
# Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy.
# Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy.
# Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację.
# Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację.
# Jeśli tworzysz hasło, które może mieć wiele znaczeń, to sprecyzuj w nawiasie, o które znaczenie chodzi. Przykład: [[Reset (film dokumentalny)]]
# Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki....
# Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki....

Wersja z 11:22, 8 gru 2023

  1. Unikaj emocji, subiektywnych opinii, złośliwości. Opracowanie haseł to nie felietony.
  2. Początek artykułu powinien zawierać krótszy lub dłuższy wstęp, będący niejako zwięzłą definicją hasła, zanim zastosujesz Tytuły/Nagłówki. Pokierowane jest to z jednej strony względem merytorycznym, z drugiej estetycznym i jednolitym wyglądem RPedii, z trzeciej technicznym. Jeśli od tego odstąpisz, to w razie linkowania do tego artykułu z innych stron RPedii, mogą nie wyświetlać się podglądy, mogą być mało zrozumiałe i niewiele wyjaśniać.
  3. Podziel dalszą część na rozdziały/nagłówki/sekcje - staraj się utrzymać uporządkowaną hierarchię artykułu, zaczynając od kwestii najbardziej istotnych, kończąc na tych najmniej istotnych (np. "Ciekawostki", "Zobacz także").
  4. Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy.
  5. Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację.
  6. Jeśli tworzysz hasło, które może mieć wiele znaczeń, to sprecyzuj w nawiasie, o które znaczenie chodzi. Przykład: Reset (film dokumentalny)
  7. Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki....