RPedia:Zasady Tworzenia RPedii: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
(nowa zasada) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
# Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy. | # Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy. | ||
# Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację. | # Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację. | ||
# Jeśli tworzysz hasło, które może mieć wiele znaczeń, to sprecyzuj w nawiasie, o które znaczenie chodzi. Przykład: [[Reset (film dokumentalny)]] | |||
# Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki.... | # Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki.... |
Wersja z 10:22, 8 gru 2023
- Unikaj emocji, subiektywnych opinii, złośliwości. Opracowanie haseł to nie felietony.
- Początek artykułu powinien zawierać krótszy lub dłuższy wstęp, będący niejako zwięzłą definicją hasła, zanim zastosujesz Tytuły/Nagłówki. Pokierowane jest to z jednej strony względem merytorycznym, z drugiej estetycznym i jednolitym wyglądem RPedii, z trzeciej technicznym. Jeśli od tego odstąpisz, to w razie linkowania do tego artykułu z innych stron RPedii, mogą nie wyświetlać się podglądy, mogą być mało zrozumiałe i niewiele wyjaśniać.
- Podziel dalszą część na rozdziały/nagłówki/sekcje - staraj się utrzymać uporządkowaną hierarchię artykułu, zaczynając od kwestii najbardziej istotnych, kończąc na tych najmniej istotnych (np. "Ciekawostki", "Zobacz także").
- Wstaw na końcu sekcję z przypisami, nazywając ją tak. Tam pojawią się wszystkie zastosowane przypisy.
- Dokumentuj szczególnie istotne fakty wstawiając przypisy. Jeśli boisz się, że za 5-10 lat jakaś zewnętrzna strona przestanie być dostępna, to skorzystaj z serwisu web.archive.org i zrób zrzut danej strony. Możesz wtedy wstawić przypis oryginału i kopii (zrzuconej strony). Zadbasz wtedy o właściwą dokumentację.
- Jeśli tworzysz hasło, które może mieć wiele znaczeń, to sprecyzuj w nawiasie, o które znaczenie chodzi. Przykład: Reset (film dokumentalny)
- Tu będą powstawały kolejne zasady i wskazówki....